Wsparcie metodyczne

INTERAKTYWNY PODRĘCZNIK SZACHOWY

AUTOR: ROBERT  KORPALSKI

http://serwer1311891.home.pl/epodrecznik/

adres łatwiejszy do zapamiętania –  http://www.epodrecznik.szachy64.net/

PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE LEKCJI SZACHOWYCH

1. HETMAN

2. SKOCZEK

3. WIEŻA

Program nauczania gry w szachy na rok szkolny 2015/2016

Plik do pobrania w formacie pdf lub word.

 

 

01.06.2015

Przypominamy nauczycielom i dyrekcjom szkół uczestniczących w Ogólnopolskim Projekcie PZSzach „Edukacja przez Szachy w Szkole” / „Wars i Sawa grają w szachy”, że w myśl złożonej przez szkoły deklaracji (przy przystępowaniu do Projektu), końcoworoczna ocena opisowa uczniów powinna zawierać element oceny opisowej ucznia z zajęć szachowych. Można go zmieścić np. we fragmencie dotyczącym kompetencji matematycznych dziecka.

Sugerowana treść:

„Uczeń uczestniczył w zajęciach szachowych w ramach Projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole” i opanował materiał nauczania w stopniu ………………………………..”.

Ponadto publikujemy specjalny druk   dla uczniów z Projektu.

SwiadectwoSzachowe2017

____________________________________

 

Polski Związek Szachowy prowadzi szereg działań, mających na celu wsparcie metodyczne dla nauczycieli biorących udział w Ogólnopolski Projekcie „Edukacja przez Szachy w Szkole”.

 

Oprócz już istniejącej literatury szachowej i metodycznej, dostępnej w formie niedrogich wydawnictw PZSzach.lub też udostępnianych bezpłatnie na szkoleniach i konferencjach, trwają prace nad poradnikiem metodycznym, kierowanym szczególnie do nauczycieli. Zawierać on będzie, oprócz porad ogólnych i wskazówek do korzystania z podręcznika „Grajmy w szachy. Materiały szkoleniowe dla najmłodszych”, także szereg gotowych scenariuszy zajęć, testów sprawdzających i dodatkowych materiałów do wykorzystania na lekcji.

Polski Związek Szachowy  organizuje Ogólnopolskie Konferencje Szkoleniowo – Metodyczne  „Szachy w szkole”. Udział w konferencji jest tradycyjnie bezpłatny i otwarty dla wszystkich chętnych nauczycieli, instruktorów, trenerów i sympatyków idei nauczania gry w szachy w polskich szkołach.